Kastinventarisatie

Doel: Controleren of materialen uit een bepaalde kast werkelijk aanwezig zijn.

Stap 1

Kies een kast om te inventariseren. Neem de exemplaren manueel in in het innamescherm of gebruik een RFID-scout.

Het veld ‘inventarisatiedatum’ wordt dan automatisch gevuld met de datum van scannen.

Alles wat ná de startdatum van inventarisatie wordt ingeleverd en de status binnen krijgt ontvangt als inventarisatiedatum de inleverdatum.

Stap 2

Ga naar in het hoofdmenu naar Exemplaren>Overzichten>Kastinventarisatie

Vestiging: de ingelogde vestiging staat als default ingevuld

Kast: selecteer de geïnventariseerde kast of meerdere kasten. Laat je het veld Kast leeg, dan selecteert Wise alle kasten.

Niet geïnventariseerd op en na: vul de startdatum van de inventarisatie in

Resultaat: een lijst met alle materialen die NIET waren gescand bij stap 1 maar WEL status B – binnen hebben. Deze materialen zijn vermist.

Het rapport geeft van deze exemplaren de auteur, titel, barcode, materiaalsoort, etiket, inventarisatiedatum (die kan leeg zijn of eerder dan de startdatum) en de laatste inleverdatum.