Mijn Bibliotheek
Laatste wijziging: 14 november 2023
De cijfers op deze pagina komen deels uit Mijn Bibliotheek en deels uit Wise:
- “Nieuwe gekoppelde lidmaatschappen in Mijn Bibliotheek per maand” en “Acties in Mijn Bibliotheek” komen uit Mijn Bibliotheek. Deze cijfers worden maandelijks geüpdatet.
- “Waar worden reserveringen aangevraagd?” en “Hoe/waar wordt er betaald?” komen uit Wise.
De cijfers uit Mijn Bibliotheek komen grotendeels overeen met wat je kan terugvinden in de rapporteringsmodule in Mijn Bibliotheek administratie. Niet alle rapporten uit de rapporteringsmodule zijn overgezet naar Bib Analytics. Als je de cijfers voor unieke leners in Bib Analytics precies gaat vergelijken met de cijfers uit Mijn Bibliotheek administratie, zal je op lichte telverschillen uitkomen, zeker als je verder teruggaat in het verleden. Dit komt omdat door het opnieuw genereren van de loghistorie om ze over te zetten naar Bib Analytics, de leners die ondertussen hun Mijn Bibliotheek-profiel verwijderden niet meer meegeteld konden worden als unieke lener. Hun transacties (lijsten maken, uitleenhistoriek ophalen …) komen wel precies mee.
“Nieuwe gekoppelde lidmaatschappen in Mijn Bibliotheek per maand“: Dit zijn het aantal nieuwe lidmaatschappen dat is gekoppeld aan een Mijn Bibliotheek-profiel, per maand. Dit cijfer komt overeen met de som van het aantal nieuwe Mijn Bibliotheek-profielen en het aantal nieuwe extra gekoppelde bibliotheekkaarten in die maand. In de tooltip zie je per balk het onderscheid of de nieuwe koppeling tot stand kwam in Mijn Bibliotheek zelf, of door de welkomstmail die vanuit Wise wordt verstuurd.
Het cijfer voor mei 2021 ontbreekt door een technische fout. Indien gewenst kan je dit nog enige tijd ophalen in de Mijn Bibliotheek administratie.
“Acties in Mijn Bibliotheek” geeft voor een klein aantal acties die je met je Mijn Bibliotheek-profiel doet het aantal acties en het aantal unieke leners dat die acties heeft uitgevoerd.
- Uitleenhistoriek ophalen
- Lijsten maken en wijzigen
- Inschrijving voor mails over beschikbaarheid: dit is de knop “Stuur me een e-mail” in de catalogus. Het aantal unieke gebruikers kunnen we hier nog niet uithalen, dat zal dus steeds (foutief) 1 zijn.
- Contactformulier verstuurd
“Waar worden reserveringen aangevraagd?” en “Hoe / waar wordt er betaald?”: hiervoor wordt gekeken naar de bron van reservering en betaling, zoals je die ook in Wise kan vinden. In de tooltip vind je extra informatie over het aantal transacties, het aantal unieke leners en (in geval van de betalingen) het bedrag dat werd betaald.