Laatste wijziging: 21 januari 2025
Geef onderaan deze pagina jouw e-mailadres op en word bij een belangrijke bug op de hoogte gebracht via e-mail. Ben je aangemeld op het leerplatform, dan wordt het e-mailadres van je login gebruikt.
Recente bugs
Fout in Selecties (6 januari 2025)
Bij een selectie op “Aantal uitleningen” > 0 komen er ook leners met 0 uitleningen in het resultaat. De fout treedt op bij elke variant (aantal uitl. dit jaar, aantal uitl. vorig jaar, enz.). Wanneer je het resultaat exporteert naar csv met de kolom voor aantal uitleningen erbij kan je de leners met 0 uitleningen er zo nog wel achteraf uitfilteren.
Problemen met BIRT-rapporten (6 januari 2025)
In sommige gevallen krijgen gebruikers bij het trekken van enkele rapporten onderstaande error, of is het rapport blanco. Het probleem doet zich niet bij alle rapporten voor, en evenmin bij alle gebruikers. De kastlijst werkt bijvoorbeeld zonder problemen, maar bij kasdetails, Financieel overzicht BE en uitgesorteerde exemplaren loopt het mis.
Daarnaast worden de iconen overdreven groot weergegeven.
Wellicht speelt de cache van de browser waarin het rapport wordt geopend een rol. Door deze te legen lijkt het probleem te worden opgelost en kan je het rapport toch correct genereren, en hebben de icoontjes weer een werkbaar formaat. We onderzoeken het probleem verder.
Om de cache van je browser te legen open je het menuutje via de toetscombinatie ctrl + shift + delete, duid je Afbeeldingen en bestanden in de cache (in Edge of Chrome) of Tijdelijk gebufferde bestanden en pagina’s (in Firefox) aan en wist deze. Probeer daarna opnieuw het rapport te genereren.
Inschrijven uitgegrijsd bij actors met ongeldig (vervallen) abonnement (begin 2024)
In sommige gevallen blijft bij inactieve actors de knop “Inschrijven” uitgegrijsd. Dit gebeurt vaak bij klanten die ooit ontdubbeld werden.
Dit is een bug waar OCLC momenteel een oplossing voor zoekt.
Er zijn twee alternatieve manieren om de klant toch in te schrijven:
- Zoek de klant op, open tabblad Contributie, klik ‘Wijzig’ onderaan, kies voor ‘Abonnement opzeggen per direct’ en sla op
- Als dat niet werkt, probeer eens via Nieuwe klant toevoegen > zoek op klantnummer – duplicaatmelding verschijnt, check goed of het de juiste klant is, als dat het geval is, klik op ‘Inschrijven’
Moest geen van beide opties werken, neem dan contact op met de servicedesk en geef de actor-id door van de betreffende klant.
We zijn de oorzaak intussen op het spoor, OCLC werkt aan een oplossing.
Ontvang je graag een e-mail wanneer deze pagina wordt aangevuld met de recentste bugs? Vink dit dan hieronder aan. De e-mail wordt verstuurd naar het e-mailadres waarmee je bent aangemeld. Wil je je terug uitschrijven, klik dan in het grijze vak op “click here”.