Laatste wijziging: 27 mei 2024

Geef onderaan deze pagina jouw e-mailadres op en word bij een belangrijke bug op de hoogte gebracht via e-mail. Ben je aangemeld op het leerplatform, dan wordt het e-mailadres van je login gebruikt.

Recente bugs

Verdwijnende knoppen klantenadministratie (8/05/2024 – update 23/5)

Enkele bibliotheken melden dat in de klantenadministratie soms onderaan knoppen verdwijnen, en daarna weer terug verschijnen.

Enkele voorbeelden:

  • Bij het aanpassen van de klantgegevens op tabblad NAW-gegevens verdwijnen er onderaan opeens een aantal knoppen, als je naar een ander tabblad gaat verschijnen ze weer.
  • Wanneer je vanuit de klantgegevens via F9 de uitgeleende exemplaren opvraagt en je gaat daarna terug naar de standaard gegevens van de klant, dan verdwijnen bepaalde knoppen soms.

OCLC is al op de hoogte en zoekt naar de oorzaak

Tip – Vaak is het de knop ‘Inschrijven’ onderaan die weg is. Meestal verschijnt de knop opnieuw als je een ander tabblad opent.

Update 23/5: OCLC heeft een fix klaar die op 29 mei op test1 getest kan worden en de week erna naar productie komt.

Koppelscherm – dropdownmenu taal ontbreekt (08/01/24) (oplossing wordt voorzien in Wise 7.1.0)

Sinds 8/1 is het dropdownmenu voor het veld ‘Taal’ in het koppelscherm verdwenen.
Update 10/1 – OCLC is op de hoogte, maar het kan even duren voor dit weer in orde is. We geven even mee dat de voorspelling nog correct werkt, dus bij de meeste titels zou in het koppelscherm de taal al moeten correct staan. Is dit niet het geval, dan kan je de taalcode zelf invullen. En wat zeker ook werkt, is de taal achteraf aanpassen, na het koppelen. Je opent daarvoor het exemplaardetailscherm, je opent groep 2 door bv. te dubbelklikken op het veld Plaatsing, en dan kan je in het venster dat verschijnt de taal in het dropdownmenu kiezen.

Inschrijven uitgegrijsd bij actors met ongeldig abonnement (begin 2024)

In sommige gevallen blijft bij inactieve actors Inschrijven uitgegrijsd, ook nadat je opzegt per direct.
Dit is een issue waar OCLC momenteel een oplossing voor zoekt.
Er is wel een eenvoudige workaround: via Nieuwe klant toevoegen > zoek op klantnummer, lukt Inschrijven wel.


Ontvang je graag een e-mail wanneer deze pagina wordt aangevuld met de recentste bugs? Vink dit dan hieronder aan. De e-mail wordt verstuurd naar het e-mailadres waarmee je bent aangemeld. Wil je je terug uitschrijven, klik dan in het grijze vak op “click here”.

Hou me op de hoogte van updates op deze pagina.