Laatste wijziging: 5 juni 2023

Blokkeringen en meldingen bij klanten in een groep 3

Meldingen

Meldingen of opmerkingen in het tabblad 5.Meldingen van het klantendetailscherm in Wise, zijn ook in een samenwerkingsgroep 3 enkel zichtbaar in de bibliotheek die ze bij die lener plaatste.

Blokkeringen

In Wise kunnen een aantal automatische blokkeringen gelden voor een lener.

Maximum registraties: de lener is in elke vestiging van de regiobib geblokkeerd zodra het totaal van openstaande registraties binnen de regiobib hoger is dan het ingestelde maximumbedrag.

Registraties ouder dan x-dagen: de lener is in elke vestiging van de regiobib geblokkeerd zodra er binnen de regiobib één openstaande registratiekost is, ouder dan het aantal ingestelde aantal dagen.

Blokkade na materiaalvergoedingsnota: de lener is binnen de regiobib enkel geblokkeerd in de instantie waar de materiaalvergoedingsnota werd gemaakt.

Openstaande contributie: de lener is binnen de regiobib enkel geblokkeerd in de instantie waar het lidgeld open staat.

In Wise kan een lener via het tabblad 6.Eigenschappen-1 ook een manuele blokkade krijgen.

Standaard gelden deze blokkades enkel in de bibliotheek die ze plaatste bij de lener, ook in een samenwerkingsgroep 3.

Deze blokkades gelden wél in de volledige regiobib:

  • Blokkade algemeen (sinds versie 7.0.4)
  • Blokkade door deurwaarder (sinds versie 7.0.5)
  • Blokkeer klant voor betalen posten (sinds versie 7.0.5)

Nieuw sinds versie 7.0.5:
Is de blokkade geplaatst in een andere bibliotheek van de samenwerking, dan zie je de blokkade linksboven in het klantdetailscherm, maar de blokkade zelf staat op ‘nee’. Zo kan je, indien nodig, ook een blokkade plaatsen op deze lener vanuit jouw bibliotheek.

Via de knop ‘info’ kan je zien wanneer de blokkade(s) geplaatst werd(en) en door wie.

Enkel de bibliotheek die ze plaatste, kan ze ook weer weghalen. De lener is pas gedeblokkeerd wanneer in geen enkele bibliotheek van de samenwerking nog een blokkade geldt. De ‘info’ knop verdwijnt dan opnieuw.