Wat als mijn geleverd exemplaar afwijkt van mijn bestelexemplaar?
Bij leveringen van de leverancier kan het gebeuren dat het exemplaar een andere editie is, verschillend ISBN/EAN, dan deze waaraan jouw bestelexemplaar hangt in Wise. Hoe kan je ervoor zorgen dat Wise jouw bestelexemplaar toch oppikt?
Op een bestelexemplaar kan je dezelfde acties uitvoeren als een gewoon exemplaar. Je kan deze verkoppelen naar de juiste titel. Als je tijdig opmerkt dat dit het geval is biedt dit een oplossing. Wise pikt zo het correcte bestelexemplaar op aan de juiste titel.
Heb je jouw geleverd exemplaar gekoppeld en niet tijdig opgemerkt dat een afwijkende editie werd geleverd? Dan kan je het originele bestelexemplaar verwijderen. Zo wordt jouw budget afgeboekt met het correcte bedrag.
Zorg er steeds voor dat je bij het koppelen met factuur koppelt aan de juiste leverancier en het correcte deelbudget. Als je koppelt zonder factuur zal je een budgetwijziging moeten doorvoeren of een tegenboeking doen via “Aankopen registreren op budget“.