CMS-agenda: overzichtspagina
Je kan CMS-activiteiten manueel op een pagina tonen d.m.v.
- widget ‘item in de kijker‘
- widget ‘gerelateerde items‘
Verder worden de activiteiten die je invoert worden automatisch getoond op een overzichtspagina. De URL daarvan is de URL van jouw bibliotheekwebsite + /agenda, bv. https://brugge.bibliotheek.be/agenda .
Introtekst en detailpagina
Op de overzichtspagina met activiteiten wordt enkel het introtekstje getoond.
Om meer te lezen moet men als gebruiker op de link Lees verder klikken.
Dan komt men op de detailpagina van de activiteit terecht. De rest van het inhoudsveld en ook de specifieke gegevens zoals de datum, duur en locatie, worden nu volledig getoond.
Promotie-opties
Bij het invullen van een activiteit heb je aan de rechterzijde extra opties, waaronder promotie-opties. Hiermee kan je een activiteit extra benadrukken op de overzichtspagina.
Normaal gezien verschijnen activieiten in de volgorde waarin ze gepland zijn. Een activiteit gepland op 1 september komt dus vóór een activiteit gepland op 2 september. Bij een activiteitenreeks die meerdere data bevat, wordt de eerstkomende datum als referentie genomen.
De twee activiteiten met de dichtsbijzijnde datum staan bovenaan, naast elkaar, met het opschrift IN DE KIJKER. De overige activiteiten staan daaronder, en nemen de volledige breedte van de pagina in.
Via de promotie-opties rechts kan je dit wijzigen:
- vastgeplakt bovenaan de lijst: op de overzichtspagina met alle activiteiten wordt deze activiteit nu als eerste getoond met het opschrift ‘IN DE KIJKER’.
- Uitgelicht: op de overzichtspagina met alle activiteiten wordt deze activiteit nu als eerste getoond, over de volledige breedte van de pagina, en in een kader.
Voorbeeld van de overzichtspagina met activiteiten, met bovenaan een activiteit die uitgelicht werd, en daaronder twee berichten in de kijker:
Inschrijfformulier nieuwsbrief
Wil je op deze pagina onderaan graag ook het inschrijfformulier voor de nieuwsbrief? Lees dan in de les ‘Inschrijfformulier nieuwsbrief (niet enkel Mailchimp)‘ hoe je dat doet.