Wat met verloren/beschadigde exemplaren en hoe ontvang ik vervangexemplaren?

Schrijf het fysieke exemplaar af. Of handel het fysieke exemplaar af met de lener door hier een balienota voor op te maken of het op te nemen in de notaprocedure. Hoe je dit aanpakt, vind je hier terug.

Zoek het tijdschrift vervolgens op in de catalogus en ga naar het abonnement.

Klik op Exempl rechts onder. Een lijst met jouw ontvangen abonnementsexemplaren verschijnt.

Klik het nummer aan dat verloren ging of moet vervangen worden en kies de de bijpassende status: Verloren of Nabestellen. Bevestig de nieuwe status met “Ja”.

De kolom St(atus) wijzigt:

Eens het vervangexemplaar toekomt, ontvang je deze via het abonnement. Kies voor Ontvang in het menu Abonnement.

Vul het ontvangscherm in met de gegevens van het betreffende exemplaar en ken de nieuwe barcode toe:

Kies voor Ontvangen.

Het vergoedde of afgeschreven exemplaar verdwijnt na verloop van tijd en het vervangexemplaar verschijnt correct in de lijst.

Opgelet!

  • Wise voorspelt steeds op basis van het laatst ontvangen exemplaar. Het veld Nummer zal je nogmaals moeten aanpassen bij ontvangst van het volgende tijdschriftexemplaar. De voorspelling van deze titel zal even niet correct verlopen omwille van de ontvangst tussendoor. Bij abonnementen waarvan het laatste nummer op ‘Ter inzage’ staat kies je bij het ontvangen van het oude nummer in het tweede pop-up scherm ‘Ter inzage’ op ‘Nee’. Het recentste nummer zal je opnieuw op ‘Ter inzage’ moeten zetten.
  • Is de status van jouw abonnement “Geëindigd” op het moment dat je een vervangexemplaar krijgt toegestuurd? Zet de status van het abonnement even op “Normaal”. Doorloop de bovenstaande stappen en zet het abonnement vervolgens opnieuw op de status “Geëindigd”.