Basisgegevens over jouw voorstelling

Bij de start geef je eerst algemene informatie in over jouw voorstelling: de titel, een affichebeeld, de korte inhoud, de trailer en de lesmap (of link naar eigen platform). Klik via ‘verder’ door de wizard in de applicatie en laad telkens een bestand op of knip en plak een stukje tekst.

Titel: de titel van de voorstelling

Affiche: Hier kan je geen pdf uploaden. Als je de affiche enkel in pdf-formaat hebt, maak je er best een foto of screenshot van. De affiche van de voorstelling zal bij de start van Voor De Show getoond worden en de leerkracht zal die samen met de leerlingen bespreken. Is er geen affiche? Neem dan een foto van de voorstelling

Korte inhoud: De korte inhoud wordt op het einde van elke spelopdracht getoond, samen met de affiche en de trailer. Heb je (nog) geen trailer beschikbaar, dan tonen we enkel de korte inhoud en de affiche van de voorstelling mee aan de leerlingen. Met de korte inhoud bedoelen we een kort, wervend tekstje dat leesbaar is voor kinderen.

Trailer: Je mag zelf kiezen of je een trailer of een teaser wil tonen. Dit video-fragment zal op het einde van elke spelopdracht getoond worden aan de leerlingen. Is er geen trailer of teaser beschikbaar? Geen probleem, dan gebruiken we enkel de korte inhoud en de affiche. Tip: de trailer of teaser kan je op later moment nog altijd toevoegen.

Lesmap: De lesmap kan in Voor De Show, als aanvulling en uitbreiding aangeboden worden aan de leerkracht en de klas. Jouw lesmap komt in de aandacht aan het eind van een spelopdracht in Voor De Show. Wil je liever doorverwijzen naar een website met meer informatie? Dat kan ook! Voeg dan de link naar de webpagina toe. Nog een extra link kan je ook aanvullen in de balk ‘Optioneel: extra educatief materiaal, bv. eigen educatief platform (link)’, zo kan je ook verwijzen (en laten doorklikken) naar je eigen online platform/website met (educatieve) info over de voorstelling.

Waar komt deze informatie terecht in het spel?

Benieuwd hoe deze informatie getoond wordt in het spel en hoe de leerlingen ermee in aanraking komen? We geven je snel een idee via deze screenshots. Ook in de applicatie kan je telkens previews opvragen.

hier zie je hoe jouw affichebeeld aan de voorgevel van het cultuurhuis zal hangen
de affiche wordt uitvergroot om te kunnen bespreken met de klas
aan het einde van elke spelopdracht kan de klas het wervend tekstje lezen, de trailer bekijken en komt jouw lesmap/website in de aandacht

Na het (gedeeltelijk) invoeren van de basisgegevens, kan je verder naar de spelopdrachten!