PROMOTORS (GEBRUIKER) AANMAKEN EN BEHEREN
In het vorige topic bespraken we de twee types promotoren binnen Tixly: promotoren als organisatie en promotoren als gebruiker. In dit onderdeel focussen we verder op die laatste categorie: de promotor als externe gebruiker.
In dit topic leggen we uit:
- wat een promotor als gebruiker is
- hoe je deze correct aanmaakt
- hoe je deze koppelt aan de evenementen waartoe deze toegang moet hebben.
Onderaan dit topic vind je ook het webinar ‘Promotors aanmaken en beheren’ waarin de volledige flow nog eens visueel wordt toegelicht.
Wat is een promotor als gebruiker?
- Een promotor is iemand van buiten je organisatie.
- Ze krijgen beperkte toegang tot bepaalde onderdelen van het systeem, zoals:
- Evenementen
- Rapportages
- Niet bedoeld voor mensen die:
- Tickets mogen verkopen
- Klantenlijsten mogen beheren
- Denk aan boekers of externe agents die wél de verkoop van hun evenement willen volgen, maar geen uitgebreide rechten nodig hebben.
Kenmerken van een promotoraccount
- Kan met 1 login toegang krijgen tot meerdere organisaties, werkgroepen of evenementen.
- Heeft standaard het promotor dashboard met beperkte inzichten.
👉 Meer uitleg hierover in het volgende topic “Basisnavigatie voor promotoren” - Ziet dagelijkse verkoopcijfers van zijn/haar evenementen.
- Een promotor hoeft maar één keer aangemaakt te worden en kan daarna eenvoudig gedeeld worden op evenementen over de werkgroepen (referentieregio’s) heen.
Hoe maak je een promotor aan?
- Ga naar: Administratie > Gebruikers > Gebruikers
- Kopieer ALTIJD vanuit het dummy ‘promotor’-profiel.
- Dit bevat de juiste standaardinstellingen en rechten.
- Zo vermijd je dat een promotor ongewenst extra toegang krijgt bij andere evenementen.
- Pas geen extra rechten toe aan een promotoraccount, tenzij het echt nodig is. Extra toegevoegde rechten worden namelijk overgenomen bij alle evenementen waarbij die promotor betrokken is.
⚠️ Als je de melding krijgt dat de gebruiker al bestaat, dan is de promotor al gekend in een andere werkgroep. Je hoeft hem dan enkel nog toe te voegen aan het specifieke evenement, uitgelegd in de volgende stap.
Promotor toevoegen aan een evenement
- Ga naar: Administratie > Evenementen > Data > op evenement tab ‘Toegangsrechten’ (zie Tixly handleiding)
- Selecteer bij ‘Toegang tot verkoop en rapportages’ lokale + specifieke gebruikers.
- Voeg bij gebruikers het e-mailadres van de externe promotor toe (gebruiker).
- Op het profiel van de externe promotor kan je een overzicht zien van de evenementen waaraan hij is toegevoegd
- Ga naar: Administratie > Gebruikers > Gebruikers > ‘specifieke promotor’ > tab ‘Toegangsrechten evenement’
- Daar krijg je een overzicht van alle evenementen uit jouw werkgroep.
Webinar: Promotors aanmaken en beheren
In het onderstaande webinar wordt uitgelegd wat promotors zijn en hoe je deze koppelt aan een evenement. De hoofdstukken helpen je snel naar het juiste onderdeel te navigeren.
Je herkent de hoofdstukken aan de puntjes op de tijdsbalk of via het lijst-symbooltje rechtsonder in de videospeler. Zo kan je eenvoudig doorspringen naar het specifieke onderwerp dat je nodig hebt.
Inhoud webinar:
- Wat is een promotor?
- Promotor dashboard
- Hoe een promotor aanmaken?
- Hoe promotor toevoegen aan een evenement
- Afspraak promotor met afwijkende rechten
Veel leerplezier! 🎥