BETAAL- EN LEVERINGSMETHODEN
Welkom bij de cursus Betaal- en Levermethodes! In deze cursus geven we een woordje extra uitleg over de betaal- en levermethodes, hoe ze ingesteld staan en door wie ze in Tixly beheerd worden.
Leveringsmethoden
Een leveringsmethode bepaalt op welke manier de klant zijn of haar tickets ontvangt, bijvoorbeeld per post, aan de balie of als downloadbare pdf (E-ticket).
Hoewel je in de Tixly-handleiding de algemene instellingen kunt terugvinden, worden de leveringsmethodes binnen Gedeelde Ticketing centraal beheerd. Dit is een bewuste keuze, aangezien leveringsmethoden gedeeld zijn over de gehele werkgroep en sommige methodes — zoals verzending per post — extra kosten met zich meebrengen. Om inconsistenties en wildgroei in de leveringsopties en daaraan gekoppelde prijzen te voorkomen, beheren wij deze instellingen zelf.
Wil je een nieuwe leveringsmethode aanvragen of een prijs aanpassen? Neem dan contact met ons op via Zendesk.
Voor elk specifiek evenement kies je de gewenste leveringsmethode onder het tabblad ‘Internet’.
Betaalmethoden
We maken een onderscheid tussen:
- Online betalingen: deze worden in Mollie beheerd.
- Betaalmethodes voor de balie: deze stel je zelf in onder Administratie > Werkgroep instellingen > Betaalmethoden
Raadpleeg de Tixly-handleiding voor meer details en specifieke instructies.
Veel succes in deze les!