GEBRUIKER ACTIVEREN NA FOUTIEVE WACHTWOORDPOGINGEN
Wanneer een gebruiker 3 keer een verkeerd wachtwoord ingeeft, wordt zijn account automatisch gedeactiveerd. De gebruiker krijgt dan de melding:
“Your account has been disabled, please contact an administrator!”
💡Tip: Dit kan je eenvoudig intern oplossen, zonder de Servicedesk te contacteren. Alle collega’s in een organisatie met adminrechten kunnen gebruikersaccounts herstellen volgens onderstaande stappen.
Hoe een gedeactiveerde gebruiker opnieuw activeren?
- Ga naar: Administratie > Gebruikers > Gebruikers
- In het overzicht zie je dat het account niet actief is (geel kruisje).
- Open de gebruiker in kwestie en ga naar het tabblad Informatie.
- Zet de toggle Actief terug op JA.
- Zet de toggle Actief terug op JA.
De gebruikersaccount is nu terug actief. De gebruiker kan opnieuw inloggen met hetzelfde wachtwoord.
Wachtwoord vergeten?
Indien de gebruiker zijn wachtwoord niet meer weet:
- Ga naar: Administratie > Gebruikers > Gebruikers > op gebruiker tab ‘Informatie’
- Zet de toggle Wachtwoord wijzigen bij inloggen op JA.
- Vul in het veld Wachtwoord een voorlopig wachtwoord in.
- Geef dit voorlopig wachtwoord door aan de gebruiker.
- Bij de eerstvolgende login zal hij dit moeten gebruiken, waarna hij onmiddellijk wordt gevraagd een nieuw persoonlijk wachtwoord in te stellen.
- Bij de eerstvolgende login zal hij dit moeten gebruiken, waarna hij onmiddellijk wordt gevraagd een nieuw persoonlijk wachtwoord in te stellen.
Veel succes!