Maak eens een virtuele wandeling
Je leert hoe het spel is opgebouwd en hoe dit getoond/gespeeld wordt in de klas.
In het spel ‘wandelen’ de leerlingen rond in een virtueel cultuurhuis. Er zijn 7 ruimtes te ontdekken: de voorgevel, inkomhal, zaal, podium, kleedkamer, wc’s en bar. De kleuter-spelomgeving is vereenvoudigd en toont maar 4 ruimtes (voorgevel, inkomhal, wc en zaal/podium).
Deze ruimtes zijn 360°-foto’s van een willekeurig cultuurhuis of van het specifieke cultuurhuis waar jullie naartoe zullen gaan (indien jullie cultuurhuis deze optie heeft gekozen).

In elke ruimte zijn er een aantal informatiepunten.

De spelopdrachten opstarten vanuit verschillende ruimtes
In een aantal ruimtes kan je spelopdrachten opstarten. Ter illustratie geven we een overzicht van welke opdrachten je vindt in welke ruimte.

De knoppen om de spelopdracht op te starten ‘zweven’ in de virtuele ruimte. Zoals je op dit beeld kan zien. Als je op de knop klikt, ga je uit de virtuele ruimte naar een nieuw scherm waarin Theo jullie de spelopdracht uitlegt.
