Digitaal en fysiek

De kracht van het spel is dat het zowel digitale als fysieke componenten bevat. Niet alles speelt zich af op het scherm. Het spel zet je leerlingen aan tot bewegen, schrijven, tekenen of uitbeelden. Laat de leerlingen zoveel mogelijk zelf aan het bord om te navigeren door het spel.

Wandel door het virtuele cultuurhuis

Leerlingen kunnen ‘wandelen’ doorheen de virtuele omgeving van het cultuurhuis. Per ruimte kan een leerling:

  • Informatiepunten aanklikken (vb. ticketbalie, vestiaire) waarbij ze uitleg krijgen.
  • Naar een andere ruimte navigeren (van de gevel naar de inkomhal, naar de zaal, naar het podium).
  • Een spelopdracht starten (let wel: niet elke ruimte heeft een spelopdracht).

Speel de gekozen spelopdracht(en)

  • In de virtuele ruimte klik je op de spelopdrachten-knop, de knop “hangt” in de ruimte.
  • Of je kan in het navigatiemenu (links onderaan op het scherm) de geselecteerde spelopdracht rechtstreeks opstarten.
  • Het spookje zal je na het starten van de spelopdracht de nodige instructies geven.
  • De kern van de spelopdracht zelf is meestal niet digitaal. Het gaat om creatieve opdrachten, spreken, schrijven, bewegen, uitbeelden.

Nog meer educatieve tools?

Biedt het gezelschap naast Voor De Show ook een lesmap of andere educatieve content aan? Dan vind je deze terug in het navigatiemenu. Als je nu het keuzemenu linksonder opent, zie je de knop ‘meer educatieve tools’. Zo kan je vlot de lesmap downloaden of het beschikbare materiaal online vinden.