Notifications
Clear all

Zwarte lijst

5 Posts
5 Users
0 Reactions
256 Views
Posts: 1
Topic starter
(@wendy-de-boeck)
New Member
Joined: 1 jaar ago

Ik probeer informatie te vinden over de status "zwarte lijst" maar vind helaas niets meer dan de cijferaanduiding in Wise. Wat betekent die abonnementenstatus precies? Hoe belandt een klant op de zwarte lijst en hoe krijgen we hem daar weer af? Alvast bedankt voor de info.

Topic Tags
4 Replies
Posts: 9
(@jana-coppens)
Active Member
Joined: 5 jaar ago

Hallo Wendy, ik weet het ook niet precies en weet ook niet of dit hetzelfde is als de abonnementstatus; maar klanten die in Vubis bij ons geblokkeerd stonden staan in Wise bij blokkade als 'zwarte lijst'.

Reply
Posts: 4
(@greet-verschueren)
New Member
Joined: 5 jaar ago

Dag Wendy, 

Ik weet niet precies wat dat wil zeggen in Wise.

Wel zag ik dat bij ons bij een aantal klanten (op het eerste zicht lijken het klanten met een algemene blokkade en een vervallen abonnement) in de klantenadministratie in tab 3 de mogelijkheid is om handmatig de status "zwarte lijst" aan te vinken (en zo automatisch de huidige status "uitgeschreven" uit te vinken. 

In de selecties kan je ook een selectie maken van klanten met status 8 - zwarte lijst.

Op het leerplatform vond ik dit:

https://leerplatform.cultuurconnect.be/courses/word-wiser/lessons/faq-betalingen/topic/hoe-kan-ik-openstaande-kosten-in-bulk-kwijtschelden/

“en zo de klant met een hoog bedrag manueel bekijken en bijvoorbeeld op zwarte lijst zetten.”

 

https://leerplatform.cultuurconnect.be/courses/wise-basics/lessons/een-nieuwe-klant-inschrijven/topic/abonnementstatus/

abonnement status: 8:

Klant werd op de zwarte lijst geplaatst.
Klant wordt nooit verwijderd uit Wise.

Het lijkt dus een status die je zelf kan toekennen en die ervoor zorgt dat de klant niet verwijderd wordt uit Wise.

Mvg

Greet
Bib Herentals

 

Reply
Posts: 1
(@rob-lievens)
New Member
Joined: 4 jaar ago

Dag beide,

Een maand geleden heeft Ilse Depre dit nagevraagd bij OCLC voor bib Geel. Ilse gaf toen het volgende door:

Het werkt alleen als het abonnement van de klant nog niet verlopen is en je hen expliciet uitschrijft en daarna meteen op de 'zwarte lijst' zet. Een omweg kan zijn om de klant tijdelijk opnieuw in te schrijven, direct weer uit te schrijven, op te slaan en dan de status 'zwarte lijst' toe te voegen via de knop Wijzig. Als je daarna de klant probeert her in te schrijven, krijg je een melding over de 'zwarte lijst' en is er geen optie om de lener opnieuw in te schrijven.

 

Groeten Rob

Bib Geel

 

Reply
Posts: 1
Admin
(@ilse-depre)
New Member
Joined: 5 jaar ago

Dag allemaal

Op deze pagina in het leerplatform vind je de info over de zwarte lijst: https://leerplatform.cultuurconnect.be/courses/wise-basics/lessons/een-bestaande-klant-herinschrijven/topic/een-abonnement-opzeggen/

Met vriendelijke groeten

Ilse

Reply