Wat als het mis gaat met de livestream?

Zoals het woord het zelf zegt, bij een livestream ben je live. Bijgevolg kan het ook wel eens mislopen. Het grootste risico bij een livestream is dat de internetverbinding het laat afweten. Dit kan gaan van een kleine storing tot een korte of lange onderbreking.

Wat kan je doen?

  • dit risico beperken door vooraf je internetverbinding te controleren en te zorgen voor een vaste internetkabel. (bekijk de andere rubrieken voor meer toelichting)
  • meld de storing in de whatsapp-groep zodat Cultuurconnect en de streamingpartner kunnen controleren of de oorzaak van de storing in het lanceercentrum kan gevonden worden. De Cultuurconnect-medewerker houdt alle satellietcentra op de hoogte van de status van het vertrekkende livestreamsignaal. Als er iets mis is in het lanceercentrum, zorgt de streamingpartner zo snel mogelijk voor een oplossing.
  • Is er geen storing in het lanceercentrum, dan is de oorzaak te zoeken in je eigen locatie. Controleer je internetverbinding en start opnieuw op

Als er een onderbreking is geweest, is dit de beste tip die we kunnen geven:

  • refresh de link naar de livestream

OF:

  • sluit je browser af
  • open de browser opnieuw 
  • open ook de link naar de livestream opnieuw

Ervaar je blijvende synchronisatie-problemen (beeld en geluid lopen niet synchroon), dan kan een verlaging van de afspeelkwaliteit soelaas brengen. Hoe doe je dit? Rechtsonder in de Vimeo-videoplayer kan je de afspeelkwaliteit wijzigen door op het blauwe wieltje te drukken, kies voor een lagere resolutie zoals 1080p of 720p.