Als je de materiaalvergoedingen print in WISE, komt daar de naam en adres van de lener tevoorschijn op de hoofding van de brief, ook als de lener minderjarig is. Wij versturen die materiaalvergoeding aangetekend. Maar officieel mogen minderjarigen geen aangetekende zending ondertekenen. Maar ik kan toch moeilijk telkens die namen met tippex verwijderen en vervangen door de ouder/voogd? Of moet het wel zo? Ik vraag wel altijd op voorhand de ouder/voogd op van minderjarigen maar dat is dan al in het kader van eventuele facturen die we opsturen , die staan dan weer wel op naam van de ouder of voogd. Iemand hier ook problemen mee? Was naar aanleiding van een ouder die niet zo blij was dat een aangetekende zending op naam van de minderjarige zoon was verstuurd.
Volgens mij kan dit aanvragen als aanpassing: Aanpassingen aan berichten - Cultuurconnect
Bij ons wordt er vaak nog iets aan de nota veranderd (bv. ook andere openstaande kosten toevoegen). Daarvoor kan je best de brief/brieven opslaan, vervolgens open je word en vanuit word open je het .pdf document. Op die manier heb je de brief in word en kan je nog dingen aanpassen. Bij ons is dit wel werkbaar omdat we niet zoveel nota's meer hebben, sinds we voor het versturen van de aangetekende zending de mensen nog eens opbellen (max. 5 leners per week die we opbellen).
Hieronder de link naar de presentatie die Ilse Depré recent gaf over de berichteneditor in Wise. Zie slides 93-97. Misschien is dit een optie?
https://docs.google.com/presentation/d/1AGOmFfAD7IYo1R1uRPt5SiiUXlszqYXM/edit#slide=id.p1
Wij slaan de nota's op en bewerken deze pdf's dan met de betalende versie van Adobe. Op deze manier krijgt de ouder van de minderjarige de aangetekende brief. In Gent hebben we wel heel wat aangetekende brieven. Bij veel andere programma's (gratis) was de opmaak niet goed of waren er tekens in de brief niet correct. Vonden we er niet professioneel uitzien.