VERKOPER RESERVEERT VRIJGEKOMEN TICKETS EN STUURT BETAALLINK

Dit is de meest gebruikte en meest toegankelijke werkwijze voor verkoopprofielen.

Wanneer er plaatsen vrijkomen

Tixly koppelt wachtlijst en vrijgekomen tickets niet automatisch.
Daarom verwerken verkoopmedewerkers dit handmatig.

Werkwijze

  1. Reserveer de vrijgekomen tickets voor de eerstvolgende wachtlijstklant
  2. Ga naar Tab 2 – Omschrijving
    • voeg een vervaldatum toe
    • zet Verwijder op vervalmoment = JA
  3. Ga naar Tab 8 – Web
    • zet Autologin = JA
    • kies de e-mailtemplate “reservatie wachtlijst”
      (of gebruik de standaard reservatietemplate en voeg bij ‘Bericht’ een korte tekst toe over de wachtlijst)
  4. Verstuur de mail → de klant ontvangt:
    • een persoonlijke reservatielink
    • een beperkte tijd om de bestelling af te ronden
    • de betaalflow om online af te rekenen

👉 Zie de admin-les “Wachtlijstbeheer voor adminprofiel” voor de instructies hoe je een e-maillay-out voor wachtlijstreservaties opzet.

  1. Indien er geen specifieke template voor wachtlijst is opgesteld, behoud je de “reservation BoxOffice” template en voeg je in het onderstaande veld Bericht een kort stukje tekst over de wachtlijstsituatie toe.
Opvolging van klanten en interne communicatie

Omdat de wachtlijst momenteel beperkt is, vraagt het intern duidelijke afspraken. Let op:

  • De wachtlijst is een statische lijst die enkel wordt aangevuld wanneer nieuwe klanten zich inschrijven
  • Je kan klanten niet manueel verwijderen uit deze lijst
  • Er is geen intern signaal wie welke klant al heeft gecontacteerd
  • Maak daarom goede interne afspraken of werk met een gedeeld document (bv. Google Sheet)

Veel succes!