Release 14 december 2021

Mijn Leestipper

Deze update integreert de Mijn Leestipper-dienst in de bibliotheekwebsite!

Er zijn enkele toevoegingen:
– een link met de lijstjes-functionaliteit
– de mogelijkheid Leestipper te activeren op meerdere kaarten
– een rood notificatiebolletje in het gebruikersmenu als er nieuwe leestips klaarstaan
– een widget waarvan de content wijzigt naar gelang de gebruiker aangemeld is en Mijn Leestipper al geactiveerd heeft of niet.

Belangrijk voor bibliotheken met Mijn Leestipper:

– de url mijnleestipper.bibliotheek.be zal niet meer werken en naar een formulier leiden om op de juiste bibwebsite uit te komen
– importeer zeker de pagina over Mijn Leestipper: de link “Hoe werkt het?” op de Leestipper-pagina’s verwijst hiernaar
– via een andere pagina die gesuggereerd werd, kun je het widget gebruiken: “Pagina met Mijn Leestipper-widget“. Nadat je deze pagina hebt geïmporteerd, zal je het in de widget-bibliotheek vinden. Als je al een homepagina hebt in het vernieuwd CMS (dus van het vernieuwd type ‘Pagina’), kun je het widget hierop plaatsen. Je vindt meer informatie over dit ‘Mijn Leestipper homepagina-widget’ bij de lessen over het vernieuwd CMS.

-> beide pagina’s om te importeren vind je onder “In afwachting van moderatie” op het dashboard, zoek op “Mijn Leestipper”.

Bugfixes / kleine verbeteringen

  • sinds de Drupal-update hadden niet-Wise-bibliotheken problemen met reserveren
  • ook had deze update voor een bug in het content delen gezorgd
  • in de Chrome-browser bleef de pagina laden na klikken op de terug-knop
  • soms ontbrak titel- en auteursinformatie op het overzicht van de reservaties
  • de titellinks van de regiosuggesties bij de zoekresultaten werkten niet meer
  • nu is er een vaste lengte voor de nieuwe widgets Bericht en Item in de Kijker.


Release 2 december 2021

Catalogus / Aquabrowser

Op 15 november vond reeds een release plaats van Aquabrowser. Die release bevatte:

  • fix voor ontbrekend ZIZO-icoon bij tijdschriften in plaatsingsinformatie bij Wise-bibliotheken
  • ook het veld Leeftijd bij Wise-exemplaren wordt nu getoond bij de plaatsingsgegevens
  • kleine bugfixes i.v.m. beschikbaarheidsinformatie bij zoekresultaten –> Eind november is deze functionaliteit uitgerold bij alle Limburgse Wise bibliotheken. We monitoren tot het einde van het jaar de performantie en indien er geen problemen zijn rollen we dit begin volgend jaar verder uit naar alle bibliotheken

CMS

  • Het Drupal CMS dat voor de bibwebsites gebruikt werd kreeg een upgrade naar versie 9. Dit heeft geen impact op de werking, mocht je toch onverhoopt ergens een bug zien kun je die inseinen via onze servicedesk.
  • Uit-in-Vlaanderen carrousel component toegevoegd aan Ausy-builder componenten. Dit kan nu dus ook toegevoegd worden aan pagina’s die je met de nieuwe pagina-builder opmaakt.

Bugfixes

  • Lijst afhaallocaties tijdens reserveren was op iOS apparaten soms niet volledig zichtbaar, je kon niet scrollen. Dit werd opgelost.
  • Afhaallocatie van een klaarstaande reservering werd bij niet-Wise bibliotheken soms niet getoond sinds aanpassing reserveringsoverzicht, dit is terug in orde.


Release donderdag 21 oktober 2021

Nieuwe reserveerflow

In deze release zit een grote vernieuwing van de reserveerfunctionaliteit (voor Wise bibliotheken).
Gebruikers kunnen vanaf nu op werk-niveau een item reserveren wanneer er meerdere uitgaves van een werk zijn. Tot nu toe (ook in alle vroegere bibliotheeksystemen) moest de gebruiker altijd een specifieke uitgave kiezen als er meerdere in bezit waren van de bib. Door deze aanpassing zullen gebruikers sneller hun gereserveerde werk in handen kunnen krijgen, zeker als er meerdere gebruikers hetzelfde werk reserveren.

Verder krijg je als bib ook een nieuwe mogelijkheid om een verschillende kostprijs aan te rekenen voor het reserveren van uitgeleende dan wel aanwezige items. Als het extra logistieke werk voorheen een drempel was om het reserveren van aanwezige items aan te bieden aan de gebruikers, dan kun je nu dus eventueel die prijsdifferentiatie gaan hanteren om de dienst toch aan te bieden, maar met een soort rem-geld.

Tenslotte kregen de reserveerschermen ook een visuele update naar aanleiding van deze vernieuwing. De hele reserveerflow staat nu op één overzichtelijke scherm.

Omdat deze vernieuwing wat uitgebreidere uitleg verdient vind je meer informatie in dit artikel op onze website. Bekijk dit zeker eens voorafgaand aan de release. Je kunt de vernieuwing ook testen op onze demowebsite (meer informatie daarover in het artikel).

Mijn Bibliotheek

pilot online inschrijven

Het mogelijk maken van online lid worden bij de bib of het hernieuwen van je lidmaatschap is een lang gevraagde verbetering. In deze release wordt de functionaliteit enkel voorzien voor een beperkte groep pilootbibliotheken waarmee we de werking gaan uittesten. De piloot start op dinsdag 2 november bij de bibliotheken van Brugge, Dendermonde, Geraardsbergen, Hasselt, Londerzeel, Muntpunt en Roeselare. In volgende release notes hoor je wanneer dit beschikbaar wordt voor alle bibliotheken.

De functionaliteit zal in een eerste fase enkel aangeboden worden tijdens het plaatsen van een reservering. Blijkt bij het plaatsen van een reservering dat je lidmaatschap vervallen is of dat je geen lidkaart hebt van de bib waarbij je probeert te reserveren dan zul je hier niet meer op vastlopen maar op dat moment je lidmaatschap kunnen vernieuwen of een nieuw lidmaatschap afsluiten.

In een latere fase werken we ook aan het elders mogelijk maken van online inschrijven zoals op het overzichtsscherm van je gekoppelde lidmaatschappen.

e-mail synchronisatie keert terug

In de oude stand-alone versie van Mijn Bibliotheek werden gebruikers er op geattendeerd als het mailadres van hun biblidmaatschap verschilde van dat van hun Mijn Bibliotheek profiel. Ze konden dan kiezen om beide te synchroniseren. Deze functionaliteit keert nu terug. De attendering zal verschijnen op het overzichtsscherm van je gekoppelde lidmaatschappen en bij het afronden van een reservering zoals je op onderstaand screenshot ziet.

Catalogus: beschikbaarheidsinfo bij zoekresultaten

Een eerdere pilot met betrekking tot het tonen van beschikbaarheidsinformatie bij de zoekresultaten hebben we positief afgerond. We ondervonden geen performantieproblemen bij de pilootbibs en hun gebruikers waren blij met de nieuwe functionaliteit. Er kwamen wel nog een paar kleine bugs boven die we nu gaan fixen alvorens de functionaliteit verder uit te rollen.

Die uitrol zal – omdat we voorzichtig willen blijven m.b.t. performantie – getrapt verlopen. We starten met de bibliotheken van de provincie Limburg. Een precieze datum hebben we niet, maar zodra de vermelde bugs verholpen zijn zullen de Limburgse bibs dit automatisch gaan zien in hun catalogus.

Uit in Vlaanderen koppeling

Geen zichtbare wijziging, maar de Uit-databank heeft haar webservices gewijzigd voor het ophalen van informatie. De site-code werd achterliggend aangepast om gebruik te maken van de nieuwe webservices.

Bugfixes

  • Titel bij gerelateerde(getagde) nieuws- en agenda-items was niet meer correct bij gebruik van dit content-blok. Er verscheen een standaardtekst i.p.v. de ingestelde tekst. Dit werd gefixt.
  • Op bepaalde android-apparaten werkte de optie om een lidkaart toe te voegen aan je Mijn Bibliotheek profiel niet, dit werd gefixt.
  • Bugfixes aan verschillende componenten van de Ausy builder


Release 13 september 2021

CMS

Vernieuwing CMS

Het tweede deel voor de nieuwe paginabouwer is gereleased, voorlopig nog steeds enkel zichtbaar voor de pilootbibliotheken.  Meer info volgt in de nieuwsbrief van 16/09.

Inschrijfbalk nieuwsbrief: privacylink

De link achter ‘privacyverklaring’ verwijst vanaf nu automatisch naar een lokale pagina.

Vanaf vandaag (13/09) zal de link ‘privacyverklaring’ niet meer verwijzen naar https://bibliotheek.be/privacyverklaring-bibliotheeknieuwsbrief maar naar de lokale versie. Deze lokale versie staat klaar bij ‘in afwachting van moderatie’ en dien je nog te importeren. (zie https://leerplatform.cultuurconnect.be/courses/delen-van-content/lessons/content-importeren/  ) Indien je hier reeds een lokale pagina voor voorzag, dan dien je nog steeds de pagina ‘privacyverklaring-bibliotheeknieuwbrief’ te importeren maar overschrijf je deze pagina vervolgens met de inhoud van de eigen pagina.

Let op, deze pagina bieden we aan als service maar, de gemeente/bibliotheek is verwerkingsverantwoordelijke voor de bibliotheeknieuwsbrief.  De eindverantwoordelijkheid van inhoud op deze pagina valt dus ook onder de gemeente/bibliotheek.  Dat is ook de reden waarom deze pagina een lokale pagina moest worden.

Krantenarchief

Vanaf heden zal een watermerk en een Copyright verschijnen als men het artikel uitvergroot, download of afprint.

Bugfixes

Nieuwsbrief: link bij afbeelding rechts herstelt

Wanneer je een afbeelding in een nieuwbrief rechts plaatst, komt daar niet langer een foute defaultlink achter te staan. Ofwel komt er geen link, ofwel de link die je er opgeeft.

Mijn Bibliotheek en taalkeuze

Bij de Mijn Bibliotheekactiviteiten switchte de vooraf ingestelde taalkeuze niet altijd mee.  Dat is opgelost.

Autocomplete en locatiekeuze

De vooraf gekozen locatie werd niet altijd onthouden bij het aanklikken van een titelsuggestie bij autocomplete.  Dat is opgelost.


Release 22 juli 2021

CMS

Formulieren

Bij formulieren is het nu ook mogelijk om een veld te voorzien waarmee gebruikers bijlages kunnen uploaden. Meer uitleg over de werking.

Vernieuwing CMS

Eerste fase van toevoeging builder / vernieuwing CMS gereleased (meer info: nieuwsbericht | leerplatform).
In deze eerste fase gaan enkele pilootbibs met het vernieuwde CMS aan de slag en bouwt Cultuurconnect de lessen op het leerplatform uit. Op de gelinkte pagina’s vind je meer informatie over het volledige vernieuwingstraject.
Voor alle nieuwsgierigen, hieronder zie je een voorbeeld van een testpagina die je een idee geeft van hoe je in de toekomst met de inhoudsblokken van een pagina zult kunnen spelen:

Mijn Bibliotheek

Volumenummers tijdschriften toegevoegd bij reserveringen en uitleningen: sinds de overgang naar Wise was er nog een issue met het data-veld dat deze informatie bevat waardoor deze gegevens nog niet doorstroomden naar Mijn Bibliotheek. Je zag enkel de titel van het tijdschrift. Bij reserveringen ziet de gebruiker nu al de volledige informatie, maar voor uitleningen moet er nog even gewacht worden tot de release van Wise begin september. Vanaf dan zal het veld overal zichtbaar zijn in de site.

Bugfixes

  • Bij sommige samenvattingen kreeg je na klik op ‘lees verder’ niet enkel het vervolg van de samenvatting maar ook nog eens een herhaling van het eerste deel van de samenvatting. Dit werd gefixt.
  • Fout in zoeksuggesties van de zoekbox uit vorige release gefixt: bij keuze voor de eerste suggestie werd de ingetypte zoekvraag ongewild verdubbeld inclusief de ‘q=’ zoekparameter wat tot ‘geen resultaten’ leidde.
  • Zoeksuggesties van titels langer dan 128 tekens leidden tot een foutmelding wanneer je voor de zoeksuggestie koos, nu gaat het ook goed voor dergelijke lange titels.
  • Extra fix voor aanduiding openingsuren in de tabel met beschikbaarheidsinformatie van een catalogus-item. De gesloten/open aanduiding verandert nu dynamisch wanneer de pagina open staat en het tijdstip bereikt wordt waarop de bibliotheeklocatie in kwestie opent of sluit.
  • Fix voor werking ‘Waar staat het’ knop op e-boeken detailpagina’s met mix van lokale en cloudlibrary exemplaren.

Release 10 juni 2021

Catalogus

  • Afwerking release 20 mei m.b.t. lay-out van de keuze-tabs bij de zoekbox. Iets opvallender presentatie van gekozen locatie of deelcollectie.
    We kregen ook feedback op de verwoordingen van onder meer de tabs bij de zoekbox en zullen deze samen met de werkgroep bibliotheekwebsites nog eens onder de loupe nemen tegen een volgende release.
  • Aankoopsuggestie-link wanneer geen zoekresultaten:
    Wanneer een zoekopdracht geen zoekresultaten oplevert zie je een aankoopsuggestie-blok staan met link naar het standaard contactformulier (met optie aankoopsuggestie geselecteerd). Deze aanpassing zat ook reeds mee in de vernieuwingen van 20 mei.
    Gebruikt jouw bib een eigen/alternatief aankoopsuggestieformulier, neem dan contact op met onze servicedesk om de link te laten aanpassen zodat deze naar je eigen aankoopsuggestieformulier leidt.

Mijn Bibliotheek

  • Online betalen:
    vereiste upgrade WorldLine-integratie. Op de dag van de release kan het gedurende een korte periode in de ochtend voor sommige klanten even niet mogelijk zijn om een betaling uit te voeren. Krijg je die dag meldingen van klanten, vraag hen dan om het even later opnieuw te proberen.
  • Download van uitleningen-lijst: je kunt vanaf nu op de overzichtspagina van je openstaande uitleningen deze als lijst downloaden, net zoals al kon bij je leenhistoriek

Bugfixes

  • formulier-issues opgelost:

    • probleem bij importeren van bepaalde formuliertemplates
    • captcha-blok fout
    • incorrecte doorverwijzing bij gesloten formulieren
    • foute melding bij laatste inschrijver bij formulier met max. aantal inschrijvingen

  • foute caching van openingsuren-gegevens bij beschikbaarheidsinformatie gecorrigeerd
  • fouten in weergave beschikbaarheidsinformatie bij lijsten (Mijn Lijsten onderdeel) opgelost
  • oplossing voor sommige gevallen waarbij reserveren niet lukt: wanneer het opvragen van de reserveervoorwaarden van een item mislukt probeert de site achterliggend nog een tweede keer met een ander reserveerbaar exemplaar
  • bij het online betalen van kosten voor meerdere gekoppelde lidmaatschappen in één keer bleven bij sommige kaarten kosten zichtbaar die toch betaald waren, pas na afmelden en weer aanmelden was de correcte info zichtbaar. Opgelost door deze info meteen te laten verversen voor alle kaarten na een betaling.


Release 20 mei 2021

Catalogus

Verbeterde presentatie bezit en beschikbaarheid van regio en verschillende bibliotheeklocaties.

Deze vernieuwing maakt deel uit van het grotere vernieuwingstraject bibliotheekdiensten. Kort samengevat is het doel van dit traject om een gebruiker makkelijker aan het materiaal dat hij zoekt te helpen door hem zo snel mogelijk naar de juiste dienst te leiden (lokaal, regionaal of op Vlaams niveau).

Hiervoor introduceren we in deze release alvast deze 5 vernieuwingen op de zoekresultaten- en detailpagina’s:

1. Doorkijk bij weinig of geen resultaten

screenshot catalogus doorkijk

Wanneer je zoekt in een specifieke biblocatie (keuze gemaakt bij zoekbox) of in een bib die deel uitmaakt van een regio (er is een regio-tab aanwezig bij de zoekbox) en er weinig of zelfs geen zoekresultaten zijn, dan gebeurt automatisch een extra zoekopdracht op het niveau van de hele bib of de regio.

Indien daar wél of meer resultaten zichtbaar zijn dan tonen we een doorkijk-blok. Gebruikers kunnen dan meteen doorklikken naar de zoekresultaten of een gesuggereerd item op dat niveau (= de volledige bib of de regio).

Live voorbeeld vanuit perspectief biblocatie / hele bibliotheek.
Live voorbeeld vanuit perspectief bibliotheek / regio.

2. Redesign beschikbaarheidsinformatie bibliotheeklocaties op detailpagina

Bij de samenvatting van de beschikbaarheid tonen we wanneer je in een specifieke locatie aan het zoeken bent voortaan twee statussen. Eén voor de gekozen locatie en indien het werk ook in bezit is op andere locaties, dan ook de status voor die locaties.

Ook in het uitgebreide blok beschikbaarheidsinformatie lager op de pagina maken we het onderscheid duidelijker door standaard enkel de gedetailleerde info van de gekozen locatie open te klappen.

Het gehele blok werd ook compacter, voorzien van zichtbaarder labels met de beschikbaarheidsstatus en filterbaar op beschikbaarheid. Dit maakt deze paginasectie beter scanbaar en helpt de gebruiker sneller de info te vinden die ie zoekt.

🛈 Filiaal/Locatie-keuze vastzetten ( klik voor meer informatie ▼)

Wist je dat het mogelijk is om op cataloguspc’s die zich in een specifieke biblocatie bevinden de catalogus standaard enkel te laten zoeken in die locatie? Met de vernieuwde presentatie raden we dat meer dan ooit aan. Hiervoor stel je als start-url de url in met branchparameter. Bijvoorbeeld voor biblocatie Luchtbal van bibliotheek Antwerpen wordt dit dan https://antwerpen.bibliotheek.be/?branch=Antwerpen%2FAntwerpen%20Luchtbal . De branch-parameter voor jouw biblocatie zie je in de adresbalk van de browser staan wanneer je er voor kiest om te zoeken in een specifieke locatie. Je vindt ook meer info in dit leerplatform-topic.

De ingestelde branch blijft bewaard tijdens het surfen op de bibliotheekwebsite zolang een gebruiker niet voor een andere specifieke locatie of voor zoeken in de hele bib kiest. Voor de veiligheid kun je de cataloguspc’s dus best instellen om na x minuten inactiviteit steeds terug te keren naar de ingestelde url.

3. Herhaling reserveerknoppen
Op bovenstaand screenshot zie je ook nog een derde verbetering, we herhalen de reserveerknop nu ook nog eens boven en onder de tabel met beschikbaarheidsinformatie. Vooral bij bibs met veel locaties zullen gebruikers daardoor minder moeten scrollen en staat de actieknop meteen in beeld samen met de informatie die hen doet beslissen om al of niet te reserveren.

4. Locaties in plaats van filialen
Op suggestie van de bibliotheken in onze werkgroep die aangaven dat ‘filiaal’ voor een deel van de gebruikers geen begrijpbare term is spreken we vanaf nu van ‘locaties’. Je ziet dat bv. bij de verwoording van de tabs bij de zoekbox. Die krijgen de volgende release trouwens ook nog een visuele update zodat het meer opvalt in welke context je aan het zoeken bent. Zo zal het er tegen de release van juni gaan uit zien:

5. Beschikbaarheidsinformatie regio meteen op detailpagina (IN TEST – enkel voor hoogste samenwerkingsniveau)

Bij bibliotheken die zo nauw samenwerken in het bibliotheeksysteem dat gebruikers automatisch overal lid zijn, er reserveringen met transport zijn enz. is er haast geen onderscheid meer tussen een andere bib en een filiaal van de eigen bib. Daarom tonen we hier meteen de beschikbaarheidsinformatie van die andere bibs, bijna alsof ze extra filialen zijn. Deze vernieuwing wordt niet meteen overal uitgerold, maar testen we eerst uit bij de regio Route42. We gaan daarbij ook het gebruik monitoren en indien nodig de presentatie en werking nog wat bijsturen.

Eens dit op punt staat zullen andere regio’s ook deze nieuwe presentatie ter beschikking krijgen. Deze presentatie zal altijd voorbehouden blijven voor het meest nauwe samenwerkingsmodel waarbij gebruikers effectief van de diensten van een andere bib gebruik kunnen maken zonder extra technische of administratieve hordes.

Verbeterde presentatie van werken die onder verschillende titels verschenen zijn.

Bij dergelijke werken wordt vanaf nu beide titels getoond en in de beschikbaarheidsinformatie werden de covers toegevoegd van de verschillende edities:

Voorbereiding piloottest tonen beschikbaarheidsinformatie bij zoekresultaten klaar.

In deze release zit technisch ook alles wat vereist is voor het tonen van beschikbaarheidsinformatie op het zoekresultaat. De lancering van deze vernieuwing doen we echter heel voorzichtig, waarbij we starten bij een 5-tal pilootbibs.

Het opvragen van beschikbaarheidsinformatie is vrij belastend voor het bibliotheeksyteem, dus gaan we in eerste instantie met die pilootgroep de impact hiervan testen. Zien we dat dit lukt zonder performantieproblemen dan kunnen we bij meer bibliotheken deze functionaliteit activeren. We gaan pas over tot activatie bij alle bibliotheken als we zeker zijn dat het zonder problemen kan. In volgende release notes zullen we jullie op de hoogte brengen van de inzichten die we uit de pilootfase halen.

Algemeen

Footer / bibliotheekinformatie: extra omschrijving bij locatie-informatie toegevoegd (bv. de aanduiding ‘afhaalbib’).

Bugfixes

  • weergavefoutje bij lange titels of titels met tekens uit vreemde talen in catalogus opgelost
  • foute link onderaan FAQ gecorrigeerd
  • catalogus: weergave informatie child-records (onderdelen) verschijnt opnieuw correct bij het onderdeel i.p.v. bij de beschrijving van het geheel.


Release 18 maart 2021

Algemeen

  • Vervanging van BIOS door Wise voor contactgegevens bib. De gegevens in de footer en bij de beschikbaarheid komen nu uit Wise, ook voor bibs die nog niet zijn aangesloten op het EBS. Wijzigingsverzoeken i.v.m. deze gegevens kunnen doorgegeven worden aan de Cultuurconnect servicedesk.
  • Laatste toegankelijkheidsissues opgelost zoals de resterende kleurentemplates aanpassen zodat deze aan de toegankelijkheidsnormen voldoen.

Krantenarchief

Het GoPress krantenarchief kreeg een grote update. De detailpagina’s van een artikel worden nu in de site zelf weergegeven in een fraaie layout met afbeeldingen (indien beschikbaar) en de mogelijkheid om de originele krantenpagina te bekijken . Je springt dus niet langer naar een aparte website. De layout is ook helemaal voorzien op mobiel gebruik zodat het lezen op een smartphone ook een fijne ervaring wordt.

Catalogus

  • Filters toegevoegd voor inlezer en uitvoerder, ook beschikbaar bij geavanceerd zoeken (verbetering voor Luisterpunt)
  • Franstalige extra onderwerpen toegevoegd (enkel voor bibs in faciliteitengemeenten)

Mijn Lijsten

Wanneer je 10 of meer lijsten hebt kun je bij het toevoegen van een item aan een lijst nu ook zoeken in je bestaande lijsten zodat je niet meer de hele lijst moet doorscrollen.

Formulieren

We zagen recent een toename aan spam bij de webformulieren. Er werd een captcha-element toegevoegd aan de formulierenmodule dat je kunt toevoegen aan formulieren wanneer je merkt dat ze gespamd worden.

Bugfixes

  • tekst ‘zet op admin lijst’ knop hersteld
  • layout-issue bij publiek gedeelde gebruikerslijsten opgelost
  • De synchronisering van de standaardset media- en faq-categorieën van de inhoudsbibliotheek met de andere bibliotheekwebsites bleek niet optimaal te verlopen. Deze routine is nu aangepast en de lokale categorieën zijn terug verwijderd.


Release 4 februari 2021

Catalogus – zoeken in filialen

Wanneer een filiaal of deelcollectie gekozen wordt bij de zoekbox raak je die zoekcontext kwijt bij het doorklikken op links zoals trefwoorden of bij het doorklikken naar contentpagina’s. Dit werd verbeterd, de gekozen locatie wordt nu onthouden en gebruikt totdat je als gebruiker een andere locatie of terug het algemeen zoeken in de catalogus gebruikt.

Catalogus – geavanceerd zoeken

  • Locaties en deelcollecties zijn nu ook een keuzeoptie in het formulier voor geavanceerd zoeken.
  • Het taalveld maakt nu gebruik van autocomplete zodat je makkelijker en sneller een taal kunt selecteren.

GDPR

  • Cookie pop-up toegevoegd.
  • Vertaalde versies van cookie en privacy-verklaring voorzien voor bibliotheken die een meertalige website aanbieden.
    🛈 Door de vertaling ziet het systeem dit als een gewijzigde pagina en krijgen alle gebruikers bij het aanmelden bij Mijn Bibliotheek opnieuw de vraag te zien om de voorwaarden te aanvaarden.

Bugfixes

  • verdwenen MOOOV icoon terug zichtbaar
  • ‘zoeken in catalogus’ menu-item werkte niet wanneer aangemeld bij Mijn Bibliotheek > gefixt
  • in bulk delen/suggereren content werkte niet voor sommige gebruikers > rechten gefixt
  • hoofdnavigatie submenu’s werkten niet wanneer aangemeld bij het CMS met bib-beheerder rol > nu ok