Uitleenticket zelfu...
 
Notifications
Clear all

Uitleenticket zelfuitleen Bibliotheca

3 Posts
3 Users
0 Likes
264 Views
Posts: 6
Topic starter
(@jana-coppens)
Active Member
Joined: 5 jaar ago

Sinds de WISE release 7.0.5. is er een aanpassing in de SIP2 dialoog. Hierdoor kan nu ook de vestigingsnaam worden opgenomen op het uitleenticket aan de zelfuitleentoestellen. Hiervoor is er wel een software aanpassing nodig aan de kant van de zelfuitleenleveranciers.

Onze zelfuitleentoestellen zijn van Bibliotheca.

In oktober hebben wij aan Bibliotheca de vraag gesteld om de nodige aanpassingen in de software door te voeren. 
Nu hebben wij de reactie gekregen dat ze het zullen bekijken en ons op de hoogte zullen houden als ze het zouden aanpassen.
Hierdoor hebben wij het gevoel dat dit niet meteen op de planning zal staan.

Zijn er nog bibliotheken die samenwerken met bibliotheca én deze aanpassing hebben gevraagd?
Zoja, welke reactie hebben jullie gekregen?

Ik vermoed als meerdere bibliotheken deze aanpassing vragen ze deze software ontwikkeling niet zomaar kunnen 'negeren'?

2 Replies
Posts: 1
(@lvandenbussche)
New Member
Joined: 4 jaar ago

Dag Jana,

wij werken niet met Bibliotheca, maar met EKZ (het vroegere Autocheck Systems). 

Ik heb hen dezelfde vraag gesteld, maar zij lieten mij weten dat deze aanpassingen enkel gelden voor bibliotheken die in een samenwerkingsverband 3 zitten. Daarbij aansluitend gaven ze aan dat het prima werkt voor bibliotheken in 3B, maar dat het in 3A nog problemen kan geven.

Ik ging nog navragen bij Cultuurconnect of deze info klopt, want ik kreeg vanuit het bericht van Cultuurconnect wel het idee dat dit voor iedereen mogelijk zou zijn, ongeacht het samenwerkingsverband waarin je zit.

Indien ik hier meer over hoor, post ik het hier ook nog.

Vriendelijke groeten,

Liesbet Vandenbussche

bib Zedelgem

Reply
Posts: 3
(@greet-verschueren)
New Member
Joined: 4 jaar ago

Dag allebei

Wij (Herentals, in 3A met 4 andere bibs) werken met EKZ (vroeger iTrack) en zij hebben bij ons de aanpassing getest. 

Toen bleek dat op het uitleenticket de uitleningen wel netjes gegroepeerd stonden per uitleenvestiging, maar de naam van de uitleenvestiging ontbrak (behalve bij Herentals en ons filiaal Noorderwijk) en de titels van de materialen ontleend in andere vestigingen dan Herentals en Noorderwijk ontbraken ook (er stond dan: Titel onbekend). 

Stan van EKZ heeft dit besproken met Cultuurconnect en de conclusie was dat dit inderdaad niet lukt voor bibs in 3A.

Mvg,
Greet Verschueren
Bib Herentals

Reply