Oefeningen over nieuwe klanten en abonnementen

Trainersuggestie: Geef je zelf les over Wise?

Vraag nu aan je collega’s om…

  • een nieuwe lener in te schrijven met eID
  • een abonnement op te zeggen. Geef de reden aan voor opzeggen van het abonnement vb. overlijden.
  • een klant op te zoeken wiens abonnement vernieuwd moet worden (rode kleur). Denk eraan dat je hem eigenlijk gewoon een nieuw abonnement gaat toekennen via ‘Nieuwe klant’. Dat is de standaard weg in Wise mbt klanten, opdat functies zoals duplicaatmelding en e-ID controleren optimaal kunnen werken. 
  • het abonnement te hernieuwen zodat het ingaat op de dag dat het andere verloopt
  • het eID te controleren
  • een vrijwilliger of een leerkracht in te schrijven
  • een klant in te schrijven in bib A (je eigen bib), en volgens ook in bib B
  • een volgpas aan te maken (vb. voor kind gescheiden ouders). Let op: Dit kan alleen als de persoon nog een andere actieve pas heeft vb. mama die boeken wil ontlenen voor kind maar het kind is niet bij haar gedomicilieerd.
  • een abonnement te muteren: verander het abonnement van een personeelslid naar dat van een betalende volwassene