Wat kunnen klanten doen om e-mails correct te ontvangen?
Laatste wijziging: 13 april 2023
Het is steeds mogelijk dat een klant de (automatische) e-mails van Wise (inleverherinnering, reservering, …) niet correct ontvangt. De mails kunnen in de spamfolder terecht komen en soms worden mails gewoon niet afgeleverd doordat het mailprogramma de mails blokkeert.
Markeren als geen spam
Klanten kunnen berichten van de bibliotheek markeren als geen spam, waardoor toekomstige berichten in hun inbox worden bezorgd.
Meer info voor Gmail via https://support.google.com/mail/answer/1366858
Meer info voor Outlook.com (Microsoft Hotmail, Windows Live Hotmail, MSN) via https://support.microsoft.com/nl-nl/office/e-mail-gaat-per-ongeluk-naar-de-map-ongewenste-e-mail-f409b58c-2617-47e2-8a97-cab612d98eff
Mailadres bibliotheek toevoegen als veilige afzender
Daarom is het belangrijk dat de klanten er voor zorgen dat het mailadres van de bibliotheek in de lijst met veilige afzenders staat en niet in de lijst van ongewenste e-mail (instellingen/settings > e-mail/mail > ongewenste e-mail/junk email) is opgenomen.
E-mailadressen in de lijst met veilige afzenders worden nooit behandeld als ongewenste e-mail, ongeacht de inhoud van het bericht. Klanten kunnen het mailadres van de bibliotheek toevoegen aan de lijst Safe afzenders om te bevestigen dat deze berichten altijd in het Postvak IN mogen ontvangen worden.
Meer info voor Gmail via https://support.google.com/contacts/answer/1069522
Meer info voor Outlook.com (Microsoft Hotmail, Windows Live Hotmail, MSN) via https://support.microsoft.com/nl-nl/office/geadresseerden-van-mijn-e-mailberichten-toevoegen-aan-de-lijst-met-veilige-afzenders-be1baea0-beab-4a30-b968-9004332336ce