Hoe voeg je extra lidmaatschappen toe aan een Mijn Bibliotheekprofiel?

Meld je aan bij Mijn Bibliotheek en kies bij je gebruikersnaam in het gebruikersmenu de optie ‘bibliotheken en lidmaatschappen’.  Daar zie je een overzicht van alle reeds gekoppelde lidmaatschappen. Klik onderaan de pagina op de Voeg bibliotheekkaart toe knop en volg onderstaande stappen.

  1. neem je bibliotheekkaart (of je identiteitskaart als dat je bibliotheekkaart is) bij de hand en vul de velden in. 
  2. Vul je bibliotheekkaartnummer of rijksregisternummer in en je geboortedatum*, klik “Ga verder”.
  3. Je ontvangt een e-mail met een unieke code op het e-mailadres dat bij de bibliotheek bekend is**. Kijk je spamfolder na als je de mail niet meteen in je inbox vindt. Om de koppeling te voltooien moet je deze unieke code ingeven, klik “Ga verder”.
  4. Als laatste stap bevestig je je e-mailadres via de mail de je kreeg en je bent klaar!

*Bevat het lenersrecord, zoals bij klaskaarten bv., geen geboortedatum? Vul dan om het even welke fictieve datum in.

**Die e-mail wordt verstuurd vanuit het mailadres van de bibliotheek. Heb je een vraag waarbij het nodig is om het bericht en/of eenmalige koppelwachtwoord te checken? Je ziet de code in de Klantenadministratie in Wise bij de Klantberichten, bij “Welkomstbericht (PCB)”, in de kolom “Info”. Je kan het bericht ook via Bestandsbeheer downloaden. De bestandsnaam begint met pcbmail_.

!Opgelet: als jouw bibliotheek deel uitmaakt van een regiowerking dan volstaat in Wise 1 lidmaatschap om gebruik te maken van alle regiobibs en in Mijn Bibliotheek dus ook 1 gekoppeld lidmaatschap. Koppelt men meerdere lidmaatschappen uit dezelfde regio, bijvoorbeeld omwille van het gebruik digitale collecties, dan zal op deze kaarten bijgevolg telkens hetzelfde te zien zijn (bv. alle uitleningen in de regio).