ELEMENTEN UITSLUITEN IN JE SEGMENTATIE
Wanneer je een segmentatie aanmaakt, heb je niet alleen de mogelijkheid om data te filteren op basis van bepaalde criteria, maar kan je ook expliciet zaken uitsluiten. Dit geeft je meer controle over je doelpubliek.
Stap 1: Maak een nieuwe segmentatie aan
- Ga naar: Administratie > Klanten > Segmentatie > Maak segmentatie
Stap 2: Gebruik het tabblad ‘Evenementen’
- In het tabblad Evenementen kan je klassieke filters toevoegen zoals seizoen, productie of titel.
- Maar je kan hier ook kiezen voor de optie Evenementen uitsluiten.

Via deze functie kan je heel gericht bepaalde producties, evenementen of zelfs volledige seizoenen uitsluiten van je segmentatie.
Stap 3: Gebruik van labels
- Ook labels zijn uitsluitbaar in je segmentatie.
- Bijvoorbeeld: je wil een nieuwsbrief sturen naar alle bezoekers die nieuwsbrief Y nog niet ontvingen, maar wel al X. Dan sluit je het label “Nieuwsbrief Y” uit.
(Afbeelding: voorbeeld van label-selectie in segmentatie-interface)
Deze functie maakt het mogelijk om bestaande communicatiecampagnes te verfijnen en overlap in je mailings te vermijden.
Veel succes!