reservaties puazere...
 
Notifications
Clear all

reservaties puazeren

3 Posts
3 Users
0 Likes
69 Views
Marco Reali
Posts: 5
Topic starter
(@marco-reali)
Active Member
Joined: 5 jaar ago

Dag Collega's, 

Het is in Wise mogelijk om een reservatie zo in te stellen dat deze pas ingaat op een bepaalde datum in de toekomst, met hierbij ook een eventuele einddatum. 

Ik vroeg mij af of er bibliotheken zijn die dit proactief gebruiken en hierover ook communiceren naar de klant? 
Bij ons komen deze vragen sporadisch aan de balie en onze collega's weten dat het technisch mogelijk is, maar we vragen ons af of dit in de praktijk onvoorziene moeilijkheden met zich mee kan brengen. 

Wij maken hier dus voorlopig nog geen reclame rond. 

Pakken jullie het anders aan? 

@Cultuurconnect, zijn er hieromtrent plannen om dit te integreren in de publiekscatalogus? 

 

groeten, 

Marco Reali 

2 Replies
Posts: 6
(@jana-coppens)
Active Member
Joined: 5 jaar ago

Dag Marco

Voorlopig communiceren wij dit nog niet proactief naar onze klanten en zolang de klant dit niet zelf kan via de publiekscatalogus zijn we ook niet van plan dit actief te gaan communiceren.

We gebruiken het wel al bij het voorbereiden van themastanden. Uitgeleende materialen zijn dan niet meer verlengbaar wanneer de pauze van de reservatie stopt, materialen die nog binnen staan op het moment dat we ze nodig hebben komen vlotjes op de kastlijst terecht.
Dus op dat vlak nog geen onvoorziene moeilijkheden ontdekt.

Groetjes,

Jana

 

Reply
Posts: 2
(@karel-scherpereel)
New Member
Joined: 6 maanden ago

Dag Marco

Bij mijn weten geen concrete plannen. Ik zie je bericht nu toevallig, maar voor communicatie naar CC gebruik je beter de helpdesk. Ik heb eens gekeken op de RFC-lijst van productgroep Websites en zie niets staan dat in die richting gaat. Dien gerust een voorstel in!

mvg

Karel

Reply