Beleven in de klas en in de bib

Hieronder vind je de belangrijkste leerlessen:

  1. Gamen is leren en beleven: inzetten op games en gamification zorgt voor een grotere betrokkenheid van kinderen en jongeren. Samen met het onderwijs kunnen we vanuit de bibsector daar ook een echt speerpunt van maken. De eerste stappen daarvoor zetten we met het Krantenarchief en Bibster.
  2. Om de juiste oplossing naar het onderwijs te brengen, zoeken we samen met onze partners en scholen hoe we de contentformats die gebaseerd zijn op ons krantenarchief op maat van de leerkrachten kunnen maken. Het platform wordt technisch opgezet in functie van hun vraag naar tijdsbesparing, leesbevordering en mediawijsheid en hoe actua in hun lessen wordt ingezet.
  3. Bibster krijgt een update: spelen zonder wifi en met nog gebruiksvriendelijkere schermen zal binnenkort mogelijk zijn! We lieten jullie testen op Connect&Co en dat kan ook nu  nog via de QR-code in onze flyer.

Ondersteunend materiaal