Release dinsdag 30 mei 2023
Mijn Bibliotheek – Online inschrijven
De functionaliteiten van het online inschrijven (voor bibliotheken die er voor kiezen om deze dienst aan te bieden) worden uitgebreid. Het wordt onder andere mogelijk om uit verschillende types abonnementen te kiezen. Meer achtergrondinfo over alle wijzigingen vind je in:
CMS – formulieren
Wie bij formulieren gebruik maakt van de mail handler optie om notificatie-mails te versturen bij formulierinzendingen zal merken dat er één en ander verandert. Om het blacklisten van de mailserver en het niet aankomen van de mails tegen te gaan wordt vanaf 30/5 gebruik gemaakt van een gespecialiseerde webservice. Daardoor verandert ook de afzender en enkele van de opties. Gebruik je deze functionaliteit, lees dan zeker deze leerplatformpagina om te weten wat je eventueel moet wijzigen qua instellingen.
Kleine verbeteringen
- Mijn Bibliotheek startpagina: de werking van de verleng alles/selectie optie houdt nu ook rekening met items die niet meteen in beeld staan (bij 15+ uitleningen), en de ‘verleng selectie’ optie wordt nu ook herhaald bovenaan de tabel van de uitleningen.
- Gebruikerslijsten: gebruikers kunnen in lijsten per boek eventueel ook een gelezen status aanduiden en daar op filteren:

Bugfixes
Volgende problemen werden verholpen:
- bij bibliotheken met intern transport tussen de vestigingen klopte het wachtrijgetal van de reserveringen niet meer.
- foute werking sortering op terugbrengdatum bij uitleningen op MB startpagina wanneer er 15+ uitleningen zijn.
- wanneer een admin-lijst in de catalogus getoond werd ontbrak de titel van de lijst bovenaan de zoekresultaten.
- het blok voor interne navigatie op een (lange) pagina, dat aangemaakt kan worden door koppen van vlaggetjes te voorzien, verscheen niet meer.
- een taalkeuze werd niet meegenomen bij het gebruik van geavanceerd zoeken.