Data en rapportage

Het monitoren van de prestaties van je Google Bedrijfsprofiel helpt je te begrijpen hoe goed je profiel presteert en waar verbeteringen mogelijk zijn. Het onderdeel “Prestaties” biedt gedetailleerde inzichten die je helpen om te zien hoe bezoekers je profiel vinden en ermee interactie hebben.

Waar kan je “Prestaties” vinden?

  1. Open Google Chrome en zoek je bibliotheek in Google (terwijl je bent ingelogd met het juiste Google-account)
  2. Klik op “Prestaties”
  3. Bekijk de statistieken voor de gewenste periode. Je kunt de weergave aanpassen naar de afgelopen maand of maanden.

Bekijk hier de video ter verduidelijking.

Je ziet er enkele interessante statistieken, zoals:

  • Hoe klanten je hebben gevonden:
    • Het aantal mensen die je profiel gezien hebben, inclusief een opsplitsing via platform (Google Zoeken of Google Maps) en apparaat (mobiel of desktop)
    • De zoekopdrachten met je profiel in de resultaten
  • Aantal belletjes, routebeschrijvingen en websitebezoeken:
    • Gesprekken: hoe vaak er op je telefoonnummer is geklikt vanuit je profiel
    • Route: hoe vaak mensen de route naar je bibliotheek hebben opgevraagd
    • Websiteklikken: hoeveel mensen doorklikken naar je website via je Google Bedrijfsprofiel

Extra tip:

Vergelijk maand op maand of kwartaal op kwartaal. Dat helpt je om te zien of er groei is in de prestaties van je profiel en waar je veranderingen kunt aanbrengen voor betere resultaten.