Jouw bibliotheekbezoekers informeren, inspireren en activeren met (geautomatiseerde) marketing

Hieronder vind je de drie belangrijkste leerlessen

  1. Je kunt niet alles doen: dus identificeer waar jij voor jouw bib-bezoekers het verschil kan maken en ga op een gerichte manier aan de slag. Kijk daarbij naar de fase (denk aan het strikje) waar je publiek zich in bevindt, maar ook naar de noden en frustraties die je met je campagne kan oplossen. 
  2. Bekijk de verschillende fases van de customer journey om helder te krijgen welk kanaal je op welk moment voor welk publiek gaat inzetten. 
  3. Laat tools voor je werken, zodat je marketingplan ook impact heeft als jij in de bib (of er buiten) met andere zaken bezig bent.

Ondersteunend materiaal

3 Tips waar je vandaag al mee aan de slag kunt gaan: 

  • Samenwerken met partners – maak handig gebruik van gedeeld publiek en gedeelde content. 
  • Materiaal-tips, die helpen mensen op weg. Wees concreet en vertel het verhaal achter het materiaal: Waarom moet je dit boek gelezen/deze film gezien/dit verhaal gehoord hebben? 
  • Creëer herkenbaarheid met terugkerende rubrieken, je publiek weet dan wat ze kunnen verwachten (en eventueel wat ze kunnen overslaan.) Bespaart ook tijd! Want je weet al welke rubrieken je gaat gebruiken en hoeft ze alleen nog in te vullen.

Wanneer kunnen de bibs een geautomatiseerde marketingoplossing verwachten vanuit Cultuurconnect?  
Voorlopig werken we aan een pilootproject, maar de ontwikkelingen kun je steeds terugvinden op de projectpagina.