Maak de online filmstreamingdienst extra zichtbaar met de Cinébibpopcornkar. Ideaal om in te zetten voor events of als eyecatcher in je bibliotheek. Cultuurconnect stelt twee exemplaren (werkende popcornmachine incluis!) ter beschikking. Interesse? In deze les leer je hoe je deze kar kunt reserveren en welke de afspraken rond het gebruik zijn.

Hoe werkt het?

Wil je de popcornkar reserveren? Dan gebruik je dit formulier. Het is aangeraden om dit ruimschoots (minstens een maand voorafgaand aan het event) op voorhand te doen. Je reserveert voor een periode van maximaal veertien dagen.

We voorzien twee karren die van bibliotheek tot bibliotheek kunnen reizen. De bibliotheken staan zelf voor het transport in. Alle info kan je snel vinden in deze handige fiche. Je moet dus:

  • ten minste twee dagen voor het ophalen van de kar contact nemen met de bibliotheek waar de kar op dat moment staat.
  • de afspraak vastleggen in dit document.
  • transport voorzien om de kar op te pikken. Daarvoor heb je een kleine bestelwagen (type Berlingo) nodig met laadruimte.
  • Je overloopt bij overdracht samen of de kar in goede staat verkeert en tekent het overdrachtsdocument (printen in tweevoud – exemplaar voor elke bib)

Bij de kar zit een popcornmachine en we voorzien ook een voorraad maïs. Op het moment dat de laatste zak aangebroken is, geef je best een seintje via Zendesk. We vullen de voorraad snel aan. Hier vind je alvast wat tips om popcorn te maken. Draag ook goed zorg voor het apparaat. Reinig het na elk gebruik. Dan kan elke bib met een proper apparaat starten. Het is zeker niet verplicht om popcorn te maken. Wie dat wel doet kan via een webshop vlot popcorndoosjes vinden of kiezen om met ons sjabloon aan de slag te gaan.

Nog even de stappen helder samenvatten in de juiste volgorde:

  • reserveer de kar via het formulier. Bekijk best eerst de beschikbaarheid in het overzicht.
  • Neem contact op met de bib waar je de kar moet oppikken en leg die afspraak hier vast.
  • Maak dat je bij overdracht samen de kar goed inspecteert. Bij duidelijke beschadigingen of gebreken doe je een melding via onze helpdesk. Zorg er ook voor dat je die vastlegt in het overdrachtsformulier dat beide partijen ondertekenen.