Strategie voor Digitale Leiders
Je hebt ongetwijfeld al nagedacht over de toekomst van je organisatie en misschien
heb je al mooie plannen en projecten die je op korte of lange termijn wil realiseren. Maar
hoe ga je daar best mee aan de slag en welke rol speelt de inzet van digitale
technologie daarin? Er zo maar invliegen is meestal geen goed idee. Dat geeft
misschien veel energie in het begin, maar het vraagt vooral veel energie op termijn. Erin
vliegen met een plan is een ander verhaal en geeft veel meer garantie op succes! De
razendsnelle digitalisering van onze samenleving brengt zowel uitdagingen als kansen
mee voor cultuurorganisaties.
Hoewel we allemaal willen ‘bijblijven’, mogen we niet vergeten dat digitalisering geen
doel op zich is. Het is een middel om zowel intern als extern de juiste mensen mee te
krijgen en ze van de nodige ondersteuning te voorzien om het werk zo vlot en efficiënt
mogelijk uit te voeren.
Binnen dit praktijkgericht opleidingstraject werken we samen aan een digitale
strategie voor jouw organisatie. Je leert hoe je digitale noden kan detecteren, hoe je
een toekomstperspectief bepaalt en hoe je betrokkenheid creëert om zo de juiste
mensen mee in het digitale verhaal te krijgen. Je krijgt ook de nodige handvatten en
methodieken mee om de strategie om te zetten in de praktijk. Duidelijke acties,
haalbare deadlines, heldere rollen en verantwoordelijkheden,… We weten uit ervaring dat
dit belangrijke factoren zijn voor een succesverhaal.
Aan het einde van dit traject heb je een duidelijke en gedragen digitale strategie voor
jouw organisatie in handen. Dit beleidsplan beschrijft de digitale uitdagingen die je wil
opnemen in de komende periode. Aan de hand van de roadmap weet je ook hoe je
daarmee aan de slag kan gaan en heb een high level planning in handen om je digitale
strategie waar te maken.