Laatste wijziging: 29 februari 2024

Geef onderaan deze pagina jouw e-mailadres op en word bij een belangrijke bug op de hoogte gebracht via e-mail. Ben je aangemeld op het leerplatform, dan wordt het e-mailadres van je login gebruikt.

Recente bugs

IP-adres Wise aangepast (29/2/2024)

Gisteren (28/2) werden de servers van Wise geconfronteerd met een denial-of-service-aanval (DDOS). OCLC heeft hier snel op gereageerd en de aanval bleef beperkt. Er is geen impact m.b.t. de gegevens in Wise of de klantgegevens.

Krijg je deze foutmelding bij het opstarten van de Wise client?

Bezorg onderstaande info dan aan je IT dienst .

Bij netwerken waar een proxy in gebruik is kan het nodig zijn om de Wise servers als uitzondering op te nemen zodat deze de proxy kunnen omzeilen.
Voorheen was dat voor IP adres 193.240.184.18 (Vlaanderen).
Dit probleem uit zich door het feit dat de Wiseclient niet bereikbaar is.
Om dat te verhelpen zou de volgende lijst in de uitzonderingen moeten worden opgenomen:
173.245.48.0/20
103.21.244.0/22
103.22.200.0/22
103.31.4.0/22
141.101.64.0/18
108.162.192.0/18
190.93.240.0/20
188.114.96.0/20
197.234.240.0/22
198.41.128.0/17
162.158.0.0/15
104.16.0.0/13
104.24.0.0/14
172.64.0.0/13
131.0.72.0/22

Dit zijn de IP’s voor de DDOS beveiliging.

Mijn Bibliotheek admin: Rapportering websitegebruik 2023 niet correct (12/02/2024)

Wanneer je in de Mijn Bibliotheek administratie de gebruikscijfers voor 2023 van de bibliotheekwebsite oproept (bv. ‘Algemeen gebruik’ en ‘Unieke bezoekers’) zie je momenteel cijfers staan die een pak lager zijn dan voor 2022. Wellicht speelt hier een bug in het verzamelen van de cijfers via de Google Analytics api. Dit probleem wordt nu onderzocht.

Reserveren: twee problemen:

  1. foutmelding bij openstaande registratie in Wise – opgelost met de Wise-release van 25/03/2024
  2. foutmelding bij één afhaallocatie – opgelost met de websiterelease van 26/03

Beide problemen geven na het klikken op “Reserveer” een wit scherm met “Er is onverwacht een fout opgetreden. Probeer het later nog eens”. Het eerste is al opgelost door OCLC en dit komt in de week van 26 maart naar productie. Het tweede is een fout in de bibliotheekwebsites en wordt zo snel mogelijk gereleased. Het treed alleen op bij titels die maar in één locatie kunnen opgehaald worden (bv. e-boeken of spelletjes).

Koppelscherm – dropdownmenu taal ontbreekt (08/01/24)

Sinds 8/1 is het dropdownmenu voor het veld ‘Taal’ in het koppelscherm verdwenen.
Update 10/1 – OCLC is op de hoogte, maar het kan even duren voor dit weer in orde is. We geven even mee dat de voorspelling nog correct werkt, dus bij de meeste titels zou in het koppelscherm de taal al moeten correct staan. Is dit niet het geval, dan kan je de taalcode zelf invullen. En wat zeker ook werkt, is de taal achteraf aanpassen, na het koppelen. Je opent daarvoor het exemplaardetailscherm, je opent groep 2 door bv. te dubbelklikken op het veld Plaatsing, en dan kan je in het venster dat verschijnt de taal in het dropdownmenu kiezen.


Ontvang je graag een e-mail wanneer deze pagina wordt aangevuld met de recentste bugs? Vink dit dan hieronder aan. De e-mail wordt verstuurd naar het e-mailadres waarmee je bent aangemeld. Wil je je terug uitschrijven, klik dan in het grijze vak op “click here”.

Hou me op de hoogte van updates op deze pagina.