Fase 2 online (her)inschrijven (30 mei 2023)

30 mei wordt er op alle bibliotheeksites de nieuwe versie van online (her)inschrijven uitgerold. Heb je al online inschrijven? Lees in het artikel op onze website wat er verandert in het kort of bekijk het verslag van de infosessie die hierover gegeven werd op Connect & Co.

Als jullie bibliotheek al online (her)inschrijven aanbiedt, hoef je in principe niks te doen: alles blijft werken – het gaat voor jullie over naar de nieuwe werkwijze in de loop van 30 mei, dit volgens de standaardinstellingen. Als jullie niet de standaard (willen) volgen, kunnen we dit voor jullie wijzigen – zie de uitzonderingen hieronder of het schema onderaan bovengenoemd artikel.

Bij deze uitzonderingen moet je de servicedesk contacteren:

  • als je een ander leerkrachtenabonnement dan 121 als standaard wil aanbieden (bv. 122 – Leerkracht buiten gemeente of 127 – Leerkracht Plus)
  • als je de abonnementen “buiten gemeente” gebruikt als “binnen” gemeente, dus de abonnementen met codes 61 en 81 zijn niet respectievelijk Volwassene en Senior buiten gemeente, maar binnen gemeente. Als dit duidelijk is in de benaming, zullen wij dit in principe zo instellen dat 60 en 80 de standaardabonnementen zijn en dan worden 61 en 81 behandeld als speciale abonnementen (zie les 3)
  • als jullie bepaalde abonnementen (die wel in het overzicht van jouw bibliotheek staan en je dus in principe gebruikt) toch niet online wil aanbieden. Hierbij horen we graag ook waarom precies.

Hierbij kan het overzicht van welke abonnementen in aanmerking komen voor een nieuwe inschrijving en/of om te verlengen helpen.