Hoe werken de IBL-blokkades in de client?
De eindgebruiker die via de website een IBL-aanvraag doet, zal er op gewezen zal worden wanneer er geen enkel exemplaar binnen de afgespraken (ouder dan 365 dagen, bepaalde RMTs worden niet geleverd) beschikbaar is (er staat dan geen IBL-knop of de gebruiker wordt er tijdens het reserveerproces op gewezen dat er geen exemplaren voor IBL beschikbaar zijn).
Als je een aanvraag doet via de client, en er is geen enkel exemplaar beschikbaar voor IBL wegens windowtime of blokkade door RMT, dan krijg je deze melding:
Klik je op JA, dan kan je een aanvraag plaatsen, maar deze zal bij geen enkele bibliotheek op de kastlijst komen zolang de windowtime in die bibs niet voorbij is.
Tenzij je dus een aanvraag doet op een titel waarvan er binnen de week een exemplaar uit Windowtime gaat, zal je aanvraag dus niet tot een honorering leiden.
Wanneer je deze melding ziet, kan je er dus best van uit gaan dat je op zoek moet naar een andere oplossing om aan een exemplaar te geraken voor de eigen instelling, of aan de lener laten weten dat dit niet leverbaar is.