Een IBL-aanvraag beheren in Mijn Bibliotheek
In Mijn Bibliotheek ziet de gebruiker bij ‘reserveringen’ een overzicht van de openstaande aanvragen. IBL-reservaties worden in Mijn Bibliotheek tussen de andere getoond. Op deze afbeelding is het eerste een IBL-aanvraag en het tweede een gewone reservatie:

De gebruiker kan een aanvraag annuleren tot deze gehonoreerd wordt.
Wanneer de aanvraag is gehonoreerd, krijgt de gebruiker een bericht. Dit bericht is louter een statusupdate om de gebruiker te laten weten dat de aanvraag in behandeling is. We vragen de gebruiker te wachten tot hij/zij van de bib een volgend bericht krijgt met de melding dat de aanvraag klaarligt om opgehaald te worden.
Wanneer de aanvraag na 9 dagen door geen enkele bibliotheek is gehonoreerd, krijgt de lener een bericht met de melding dat er helaas geen exemplaar leverbaar is.
De aanvraag wordt dan ook geannuleerd in Wise.
De bibliotheek waar de gebruiker het werk ophaalt, beslist of ze de gebruiker kosten aanrekent bij plaatsen of ophalen (en eventueel niet-ophalen) van een aanvraag. Meer info lees je hier.
De gebruiker kan IBL-uitleningen verlengen volgens het reglement van de ophaalbibliotheek.
Wanneer een IBL-uitlening niet tijdig wordt ingeleverd, verstuurt de ophaalbibliotheek de herinnering(en).