Wijziging: 30 mei 2022
Annulatie IBL-aanvraag via de Wise-client
Vanuit de Wise client kan je steeds een IBL-aanvraag annuleren door de klant op te zoeken, via menu Klant te navigeren naar IBL / reserveringen, de titel die je wenst te annuleren aan te klikken, en op ‘annuleer’ te klikken.
Je kan geannuleerde aanvragen oproepen via Klant > IBL en reserveringen > Historie: de uitgegrijsde lijnen zijn de afgehandelde reserveringen, met telkens een reden erbij. Vanuit de client geannuleerde reserveringen krijgen ‘Afgehandeld’ (9): doorklikken op detail laat zien dat de archiefreden 9 betekent: ‘handmatig verwijderd’, d.w.z. vanuit de client. Er wordt in dit geval geen bericht verstuurd dat de reservering geannuleerd werd. Dat gebeurt enkel bij het verlopen van een reservering. Als je wil dat er toch een bericht verstuurd wordt, open je het detailscherm van de reservering en kies je Opties > Afhandelen en archiefreden 7: Vervaldatum overschreden.
Opgelet! Als je de reservering wil annuleren omdat de klant het exemplaar niet heeft opgehaald en daarvoor een kost wil aanrekenen, open je het detailscherm van de reservering en kies je Opties > Afhandelen en archiefreden 8: Niet opgehaald. De kostprijs voor het niet ophalen is dezelfde voor een IBL en een standaard reservering.
