Foutmeldingen en wat ermee te doen?

Bestelregel zonder referentie

Standaard boekhandel

Wanneer je een bestelling vanuit Wise verstuurt, en één of meer regels geen referentie bevatten, dan kan Standaard deze niet inlezen: ze kunnen de bestelling niet toekennen aan een perceel. SB verstuurt in dit geval via mail een foutmelding:

Wanneer je gaat kijken in de besteladministratie, zal je snel zien welke bestelling er geen referentie meekreeg (hersorteer op kolom referentie)

De orderlijnen die geen referentie meekregen, zullen NIET in bestelling geplaatst zijn (de rest van je bestellingen wel). In Wise staat deze echter nog steeds als besteld in de catalogus. Je kan best deze bestelling verwijderen in de catalogus, en opnieuw plaatsen en meesturen met je vorige bestelling.

MedioEurope

Te documenteren

Bestelregel zonder ISBN / met onbekende ISBN

Standaard boekhandel

Wanneer er een orderlijn (een titel dus) wordt doorgestuurd zonder ISBN, of met een ISBN dat de leverancier niet (her)kent, dan wordt er automatisch een mail verstuurd van SB naar het mailadres gekoppeld aan de account in Collectiemanagement. Deze bestellingen moet je verwijderen, anders blijven ze openstaan.

MedioEurope

Wanneer er een orderlijn (een titel dus) wordt doorgestuurd zonder ISBN, of met een ISBN dat de leverancier niet (her)kent, zal de klantendienst contact opnemen. Zij zullen proberen een alternatief voor deze titel voor te stellen.